Veelgestelde vragen
Check hier onze lijst met veelgestelde vragen over Wintergloed 2021:
Zijn er toiletten op het parcours?
Op het parcours zijn toiletten voorzien:
- Toilet aan Gruuthuse (Dijver 17, tegenover nieuw paviljoen): dagelijks geopend van 9u30 tot 17u00. Betalend €0,50.
- Toilet aan Minnewaterpark: dagelijks geopend van 14u30 tot 00u00. Betalend €0,50.
Toiletten voor vrouwen, mannen en mindervaliden. Ook luiertafel. - Unit Biekorf (Kuiperstraat 3): dagelijks geopend 24/24. Betalend.
- Astridpark (Urinoir)
- Gentpoort (Urinoir)
Daarnaast zijn er nog openbare toiletten met beperkte openingsuren:
- 't Brugse Vrije: geopend van 9u30 tot 17u30.
Toiletten voor vrouwen en mannen. - Markt-Stadshallen: geopend van 10u tot 18u.
Toiletten voor vrouwen, mannen en mindervaliden. Ook een luiertafel. - 't Zand (Hoofdpaviljoen): geopend van 9u tot 19u.
- Kanaaleiland (Bargeweg) van10u tot 17u; met luiertafel
Hoe lang is het lichtparcours?
De volledige Wintergloed lichtbelevingswandeling is net iets meer dan 3 km en gaat dagelijks door van 17u tot middernacht. Doordat er geen vaste startplaats is kan je eender waar starten.
Is het parcours coronaveilig?
Wintergloed neemt je via een betoverende lichtbelevingswandeling mee langs bekende en minder bekende plekjes in de binnenstad. En dit op een coronaveilige manier.
Geniet veilig van de lichtbelevingswandeling en respecteer de COVID-maatregelen die gelden tijdens Wintergloed.
Zijn alle lichtinstallaties toegankelijk voor rolstoelgebruikers?
Alle lichtinstallaties zijn toegankelijk voor rolstoelgebruikers.
Hoe installeer ik de Wintergloed app op mijn smartphone?
- Via app store voor Android.
- Via app store voor Apple.
- Scan de QR code op de infopanelen en je wordt meteen verwezen naar de juiste app.
- Surf naar https://www.visitbruges.be/nl/winter/wintergloed-app
Is er een brochure of plannetje beschikbaar?
Je kan de folder met stadsplan hier vinden. Wil je ook het verhaal achter de installaties per locatie bij de hand hebben? Download deze hier in een drukklaar formaat.
Hoe kan je betalen bij de schaatsbaan?
De betalingsmogelijkheden op de schaatsbaan zijn Bancontact en Payconiq, cash geld zal niet aanvaard worden.
Is het noodzakelijk om te reserveren voor de schaatsbaan?
Neen reserveren is niet nodig; enkel ter plaatse kunnen tickets gekocht worden.
Moet ik een mondmasker dragen tijdens het schaatsen?
Ja het dragen van een mondmasker is verplicht, ook tijdens het schaatsen.
Hoe lang mag men schaatsen?
Er is geen exacte regel hieromtrent maar organisatie gaat er van uit dat dit gemiddeld 1 uur is.
Mag men eigen schaatsen meebrengen?
Ja, dit mag, maar de schaatsen moeten in goede staat zijn (goed geslepen) om deze te mogen gebruiken. De prijs voor het schaatsen blijft gelijk.
Wat zijn de betaalmogelijkheden bij de Winterbar?
Ook hier enkel betaalkaarten en online betalen. Geen cash.
Hoe meld ik een defect aan een installatie of verlichting?
Meld dit via brugge.be/meldpunt of het Huis van de Bruggeling, Frank Van Ackerpromenade – 050 44 80 00 (telefonische permanentie van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 17u, op zaterdag van 8u30 tot 12u30 uitzonderlijk omwille van corona).